söndag 12 januari 2014

Sen sist.

Här är jag nu! Oj vilken tid det har tagit för mig att rensa datorn så att det går att lägga in bilder igen. Men nu är tio tusen bilder överkopierade på min backup-hårddisk, och datorn spinner som en liten katt. Härligt. Jag tänkte visa lite vad jag har gjort sen sist...


(Here I am! Ouch, such a long time it took for me to clean up among all old files in my computer, to make it possible to load up photos again. Ten thousand photo have now moved to my backup-box, and my computer purrs like a cat. Lovely. I'm now going to show you what I've been up to since last time...)




Tygen till den här klänningen fick jag av Kalles mamma. Älskar det. Mönstret gjorde jag genom att rita av en annan klänning jag hade hemma, och ändra lite. Bra modell tycker jag. 


(I got this fabric from Charlie's mother. Love it. I made the pattern for the dress by using another dress of mine, and changing it a bit. Good design, I think.)




70-tal! Ljuvligt tyg. 


(70's! Great fabric.)



 
Direkt efteråt sydde jag även upp den här klänningen i samma modell. Den blev riktigt fin tycker jag.


(Right afterwards I made this dress too in the same design. It turned out really nice I think.)



Tygen var en gardin som jag köpt superbilligt på loppis. Rödklöver är en klar favorit, så jag blev väldigt glad när jag hittade det.


(The fabric is a curtain I bought really cheap at a fleamarket. Red clover is a great favourite of mine, so I was very thrilled to find this.)



 
Jag sydde också lite i betydligt mindre skala till en liten ny kompis. Velour alltså, vad svårt det är när det glider. Så benen blev lite olika långa. Hehe. Hoppas att William tycker att det är okej.


(I also sewed something way smaller for a new little friend of mine. Velour, you nasty thing. It's so hard to make it stay in place! One of the legs turned out to be a little longer than the other. Hehe. I hope baby William thinks that's ok.)



Och trikåklänningen då? Jodå, den blev också klar! Jag tycker den blev riktigt riktigt bra. Modellen är otroligt bekväm, och kul att variera med skärp för en lite mer dressad känsla. I detta nu har jag faktiskt skickat efter två trikåtyger till, ett mellangrönt och ett ceriserosa. Spännande. Vad roligt det känns att blogga igen!

(And what about the jersey dress? Yes, it's also done! I think it turned out really well. The design is incredibly comfy, and great to vary with a belt for a little bit more dressed feeling. In this very moment I'm waiting for two more jersy fabrics I've ordered, one darker green and one cerise. Very exiting. It is so much fun to blog again!



5 kommentarer:

  1. Hej!!! I mised you!! You are in a great form dear friend!! Beautiful dresses and for a minut i thought you were wating for a kid, heheheheh!! Ok, let me say you i'm so happy you are bachìk and wish you a happy new year!! Warm hugs!!

    SvaraRadera
  2. Awesome! Love the dresses you made, especially the blue one!

    SvaraRadera
  3. Åh vilka fina klänningar! Och supermysiga små byxor :)

    Tack snälla, vi mår jättebra och njuter varje sekund av vår underbara Arwe <3 Jennie

    SvaraRadera
  4. Vilka fina saker du sytt!! Så duktig!

    SvaraRadera
  5. Varla Lee: Thank you dear! I've missed your sweet comments too, thank you! I wish you a very happy new year!


    Claudia: Thank you! I really like it, the clover pattern is even more wonderful in real life.


    Jennie: Tack! :) Och vad fint. Stor kram!

    Johnny: Tack!! :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3