lördag 25 januari 2014

Ny klänning.


Jag håller på med en ny klänning. Visst är tyget fint? Jag ritade av en annan klänning till mönstret, och vad SJUKT lång tid det tog att få till alla inprovningar på mönstret! Klänningen har prinsessliv och inprovningarna tog mig flera kvällar med linjalen i högsta hugg att lista ut. Så jag hoppas att jag har tänkt rätt nu. Det kommer visa sig idag när jag sytt ihop det sista. Eftersom klänningen är väldigt figursydd behövs ett riktigt långt blixtlås till hela ryggen, så jag ska åka in till stan idag och köpa ett. Och sen ska jag ta en sväng till mamma och snylta på hennes blixtlåspressarfot. Jag kan bara inte fatta var jag har gjort av min lilla ask med symaskinstillbehör. Oerhört frustrerande. Hur som helst tur att jag har mamma i närheten. Jag ska köpa ett par andra roliga grejer i tygaffärn, jag visar i morgon! Ha en fin dag!


New dress. 
I'm working on a new dress. Isn't this a nice fabric? I made the sewing pattern by sketching it from another dress, it took me forever! The dress is made with a princess cut in the bodice, it took me several nights with the ruler in hand to figure it out. I hope I've been thinking right. It will show itself today when I make the final seams. Because of the dress beeing very closely fitting, I need a long zipper for all the back. Today I'm going into town to buy one. Afterwards I'll sneak by my mother's to use her zipper foot. I've forgotten where I've put my little box of sewingmachine accessories. Very annoying.
 Anyway, I'm glad I've got my mother close by. I'll buy one or two other things in the sewing shop, I'll show you tomorrow! Have a nice day!

2 kommentarer:

  1. I like the cloth...mmm!! Let me immagine...ok i know: it will come pretty!! Hugs!

    SvaraRadera
  2. Underbart tyg och så spännande :)

    Tack snälla du <3 Jennie

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3