söndag 26 januari 2014

Lite nya tyger.


Jag skulle ju visa vad som fick följa med mig hem från tygaffären igår. Det här ljuvliga poplintyget ska bli en likadan klänning som den gröna i förra inlägget. Vad tror ni? Det blir väl fint? Det gröna är mycket tjockare bomull, men jag tror att det här tyget kommer passa bra till klänningsmodellen det med. Jag älskar rosorna. Här hänger det på tork. En läxa jag har lärt mig är att tvätta alla tyger innan man börjar sy, så att inte det färdiga plagget krymper i första tvätten... Den missen gör man bara en gång.


I mentioned that I was going to show you what I bought yesterday in the sewing shop. This lovely poplin will become a similar dress to the green one in my last post. What do you think? Nice, right? The green fabric is much thicker, but I think this fabric will work well with the dress pattern aswell. I love the roses. Here it's drying up from beeing washed. A lesson I've learnt is to wash all fabrics before starting to sew, so the garnmet won't shrink when washed the first time... I will only make that fault one time.



Jag köpte också den här taften! Jag var på jakt efter en Sherlock-blå egentligen, men de hade inte det, så det blev grön istället. Det ska bli en finscarf till Kalle. I bakgrunden anar ni hur lekrummet ser ut nuförtiden. I morgon tänkte jag visa en ordentlig bild, det har blivit väldigt fint :) 

I also bought this taffeta! I was looking for a Sherlock-blue, but they didn't have it. So I bought green instead. It will become a fancy scarf for Charlie. In the background you can peek in to our crafting room. Tomorrow I'll show you how it looks these days, I have turned out really nice :)

1 kommentar:

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3