måndag 5 augusti 2013

Nya möbler.





















Äntligen har vi hittat ett par möbler vi längtat efter länge. Jag har letat som en tok efter en sån här 50-talsbyrå i teak. Mormor hade en sån fast bredare, och jag gillar verkligen stilen.


(New furniture.
At last we've found two pieces of furniture we've been looking for a long time. I've searched like crazy for a 50's chest of drawers in teakwood like this. My grandmother had the same one but bigger, and I really like the style.)























Och så äntligen ett soffbord! Vi ville ha ett som var fint, gick i stil med vår skivhylla på motsatta väggen, som passade till soffan och som inte var vare sig för stort eller för högt. Och så gärna gammalt. Jag kan säga att dessa kriterier innebar en del sökande. Vi är väldigt nöjda med detta, det känns som att det flyttade in direkt. En sak jag strävar efter i inredning när det gäller möbler är att de olika möblerna ska prata med varandra. Här känns det som att möblerna kom igång med samtalet direkt. Alberts står det under bordet på en etikett, är det någon som känner igen det måhända?

(And finally a coffee table! We wanted a nice one that goes with our record shelf at the opposite wall, that went well with our couch and wasn't neither to big or to high. And we'd like it to be old aswell. This ment some searching. We're very pleased with this one, it feels like it moved in right away. Something I try to reach when thinking about decoration is that I want the different pieces of furniture to talk to each other. In here it feels like conversation started right away. Underneith the table a sign says "Alberts", anyone familiar with that?)























Älskar när saker hittar hem. Jag hittade båda på en fantastisk sida som heter Linne och Lump, den kan man hitta här.)


(I love when things find themselves at home. I found both the chest of drawers and the table at this fantastic place: Linne och Lump.)

5 kommentarer:

  1. Så fint Anna. Ser fram emot att komma på besök till detta speciella hem på onsdag:) Kram

    SvaraRadera
  2. Tack Sara! Ser fram emot att få besök av dig! :) kram!

    SvaraRadera
  3. wow, love all the new furniture!

    SvaraRadera
  4. Fina saker! När jag flyttade hemifrån (för ca 10 år sen) hade jag bara 50-tals teakmöbler. Bland annat en sådan där byrå + IKEA soffa och fotöljer från ca 60-tal. När jag flyttade blev det att jag gav bort möbler till vänner men det är väldigt fint!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir så glad <3

Thank you for leaving a comment, that makes me so happy <3